|
3070071307 |
Educació respectuosa i transformadora |
2016-2017 |
Curs. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
11/10/2016 - 15/5/2017 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Escola Nova |
|
c. Santa Anna, 62 (Cervelló)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VI
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es planteja una acció formativa en l’àmbit d’una educación respectuosa i transformadora, adreçada als professionals vinculats a la comunitat educativa de l’Escola Nova de Cervelló,
que es desenvoluparà a partir d’una proposta pedagógica mitjançant l'aprenentatge interactiu.
Les sessions s’han orientatat a l'intercanvi d'experiències i al debat pedagògic a partir de la corresponent reflexió teórica i la formulació, desplegament i vivències de diverses activitats i propostes.
Algunes de les estratègies que articularan la praxis de l’aprenentatge, més enllà de la
corresponent exposició teórica, serán; participación i treball en petit i en gran grup, el treball individual, el debat, dinàmiques de detecció de competencies professionals, casos pràctics, exercicis de comprensió…
|
| |
Objectius |
- Conèixer les bases psicopedagògiques d'una educació respectuosa i transformadora.
- Conèixer els diferents estils d’acompanyament, reconèixer el propi i aprofundir en
el desplegament d’aquesta competencia.
- Aprofundir en l’importància de l’ acompanyament dels aprenentatges emocionals i afectius, motrius, socials i cognitius en el marc d’una educación respectuosa i transformadora
- Ampliar la mirada en relació a l’acompanyament a l’infant en el desplegament de les diferents competències. La lectoescriptura
- Conèixer, reflexionar i aprofundir sobre les diferents propostes d’ambients portades a la pràctica i també sobre els diferents tipus de materials.
|
| |
Continguts |
BLOC 1. MARC TEÒRIC
- Els moviments pedagògics actuals. Una educació respectuosa i tranformadora
- Bases psicopedagògiques i socials de la proposta de treball per ambients. El
concepte d’infant capaç.
BLOC 2 : L’EDUCADOR/A
– El seu estar i la seva disposició
• Les actituds i els tipus d’intervenció de l’educador/a: Presencia, observació,
escolta,empatia, no judici, resolució creativa, límits...
• Els diferents estils d’acompanyament
• Observar, reconèixer i entrar en contacte amb el propi estil d’acompanyament i conèixer d’altres. Prendre consciència de les facilitats i les dificultats.
• Avaluar, realitzar i modificar les intervencions pedagògiques amb una mirada globalitzadora i inclusiva
• Família , proposta pedagògica i acompanyament: la importància d’un marc
coincident clar i coherent.
• Família i educadors. Quin lloc i quina importància ocupen, en el desenvolupament
integral de l‘infant.
• Com, des de quin lloc i amb quines eines podem acompanyar els processos de crisi
i de desenvolupament de les famílies, en l’àmbit familiar i en l’ àmbit pedagògic.
• La participació de les famílies a l’escola.
BLOC 3: ELS APRENENTATGES
• L’ acompanyament dels aprenentatges emocionals i afectius, motrius, socials i
cognitius.
• L’ importància del joc i de la vivència de l'experiència com a base de l’aprenentatge.
• La relació entre el desig i l’aprenentatge.
• El procés creatiu en el desenvolupament dels aprenentatges.
• L’ importància de preservar el desig d’aprendre dels infants, de manera autònoma ,
respectant el desplegament dels seus recursos i capacitats del moment.
• Com podem possibilitar i promoure el desenvolupament de l’autonomia, de la
personalitat i el pensament creatiu i crític de cada infant.
• Tipus d’activitats i propostes: dirigides, programades, espontànies, autònomes..
• Criteris a tenir en compte quan preparem i presentem un material i quan preparem i
acompanyem una proposta o taller.
• L’ importància de la coherència entre la proposta pedagògica i l’estructuració dels
diferents espais i ambients. La proposta des de la mirada d’una educación
respectuosa i transformadora.
|
| |
Formador/a |
Judith López Miró
|
| |
Avaluació |
Activitat individual enfocada a l’autoavaluació final, recopilació, anàlisis i síntesis d’informació i de l’experiència viscuda
|
| |
Requisits de certificació |
Asasistir i participar en més del 80% de l'activitat formativa i haver superat l'avaluació prevista.
|
| |
E-mail |
se-baixllobregat6@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
11/10/2016 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
dilluns |
15/05/2017 |
1700 |
1900 |
|
| |
|